Mate Bike.

Introducing Mate

 

Udfordring.

Med udgangspunkt i et par prototyper og et søskendepars energiske drive skulle elcyklen lanceres på et globalt crowdfunding-site. Målet var $80.000 USD til at sætte cyklen i produktion.

 

Løsning.

Vi udviklede et brand fra bunden, med en fuld identitet, en historie og et koncept der med den danske designarv in mente brandede cyklen som et livsstilsprodukt.

 

Elementer.

Strategi. Navn. Identitet. Branding. Koncept. Film. Crowdfunding.

 
 

Resultat.

Da kampagnens første del var løbet til ende efter 50 dage, havde Mate rejst ca. 21 millioner danske kroner, og i den nuværende forlængede periode nærmer beløbet sig $5 mio. Det gør den ubestridt til Danmarks bedste crowdfunding kampagne nogensinde, mens den blandt IndieGoGo’s mange tusinde kampagner ligeledes stadig ligger blandt de 10 bedste.

 

Et bevidst valg om komfort.

Du kan cykle længere og hurtigere uden at anstrenge dig. Du kan tage den med dig i bilen, på båden, op i lejligheden og i sommerhuset. Den er til alle uanset alder.

Kopi af Mate V3.00_08_45_10.Still013.jpg
Mate V5.00_00_47_05.Still031.jpg
_MG_7144.jpg
Kopi af Mate V3.00_18_46_03.Still001.jpg
 

Din nye bedste ven.

Navn og identitet er udformet med tanke på en rar og god ven, der altid er klar til at hjælpe dig lidt bedre på vej. Nemt og enkelt. Det er din MATE.

 
Image annonce i Scenario